Sinds 2007 organiseert de stichting A Sister's Hope sportieve evenementen om geld in te zamelen voor wetenschappelijk borstkanker onderzoek in Nederland.
Op 1 en 2 oktober 2016 liep ons Team Piece of Cake (voor de laatste keer) in twee dagen 60 km van Bussum naar het Olympisch Stadion in Amsterdam. De 10e editie van deze wandeltocht werd ons afscheid qua deelname als team. We zijn enorm trots dat wij in al die jaren € 401.344,- konden inzamelen voor wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker. Met dank aan de vele donaties, sponsoren en hulp bij onze acties.

Onze motivatie is dat het goed voelt om eindelijk eens iets te kunnen DOEN 'tegen' borstkanker in plaats van machteloos toezien...

Trots zijn we ook op Cathy Seabaugh en Martje Hoekmeijer, de initiatiefnemers van
Stichting A Sister's Hope. De stichting heeft (inmiddels in elf jaar tijd) € 5.017.000,- kunnen bijdragen aan vroegtijdige onderkenning en genezing op maat van borstkanker.

Hoe gaan wij verder?
Het gouden idee van Erik, om oud tandengoud onder collega-tandartsen in te zamelen voor borstkankeronderzoek, blijft zich verder ontwikkelen. Sinds 2009 verspreidt deze actie zich als een olievlek over Nederland en bracht al € 298.551,65 op! Op de website TANDENGOUD VOOR BORSTKANKERONDERZOEK vind je alle informatie.
Motiveer jij jouw tandarts ook tot deelname?

Vanaf 2018 zal Erik deze actie zelfstandig ondernemen en jaarlijks in oktober overhandigt hij het ingezamelde bedrag aan Stichting A Sister's Hope.
Updates hiervan zijn te lezen op:
De website: Tandengoud voor borstkankeronderzoek
Deze FB pagina: EDM Tandartsen
En op deze FB pagina: A Sister's Hope

Wil jij deelnemen aan een event van Stichting A Sister's Hope?
Bezoek dan hun website door op deze regel te klikken.

Nogmaals bedankt voor jouw belangstelling en bijdrage.
Namens alle teamgenoten,wens ik je een gezond en actief leven.
Met hartelijke groet,

Monique Helfrich
november 2017

donderdag 4 september 2014

Team 2014

Net als alle voorafgaande jaren heeft ons team weer een andere samenstelling.
Teamlid van het eerste uur Aleida maakt als organisator en musicus deel uit van de Proms Concerten in Heerhugowaard en die vinden gelijk met de 60K plaats. We zullen haar en Jan tijdens het wandelen missen maar beiden hebben wel weer bijgedragen aan ons teamtotaal, waarvan een later bericht volgt.

Maak kennis met ons team van 2014!

Petra Hombroek loopt voor de tweede keer mee. "In mijn familie vrienden en kennissen kring zijn veel mensen die met borstkanker te maken hebben, daarom wil ik mij hiervoor inzetten en mijn steuntje bijdragen." 

Tijdens de reünie van de 2013 60K won Petra een 'cheque' waarmee een nieuwe deelnemer niet de verplichte 1500 euro hoeft bij te dragen. Hiertoe nodigde ze haar vriendin uit om mee te doen.

Leonie Huese: "A sisters hope, daar zou iedereen aan mee moeten doen. Ik heb er voor gekozen om mee te lopen omdat het van essentieel belang is zoveel mogelijk onderzoek te kunnen doen om borstkanker uit te bannen."
 
Erik de Maijer is sponsor sinds 2007. Hij maakte deel uit van de crew en sinds 2012 loopt hij mee.
"Borstkanker komt zo veel voor dat iedereen er via familie of vrienden mee te maken heeft of krijgt. Zo heb ik in mijn jonge jeugd mijn oma verloren aan borstkanker en ken ik privé heel wat vrienden die borstkanker hebben gehad of nog bezig zijn te genezen. Als tandarts vraag ik altijd naar de gezondheid van mijn klanten en hoor zo regelmatig de verhalen aan. Direct helpen kan ik helaas niet, behalve verlichtende adviezen geven met betrekking tot de mond. Wat we wel kunnen doen, is samen geld bijeen brengen om zo het onderzoek naar vroege diagnose, behandeling en genezing te stimuleren en uiteindelijk te bereiken. Hier is veel geld voor nodig."  
 


Monique Helfrich loopt sinds de eerste editie van de ASH 60K (2007) mee.
"Als iemand in mijn omgeving de diagnose borstkanker kreeg, voelde ik mij altijd machteloos. Door deelname aan A Sister's Hope 60k kan ik iets DOEN tegen borstkanker in de hoop dat steeds meer vrouwen en mannen genezen door een vroegtijdige onderkenning en een meer effectieve behandeling." 
 

Ria Doejaaren loopt dit jaar voor het eerste met ons mee.
Haar foto en motivatie volgen in een andere blogpost omdat per 29 september onze teamsamenstelling is gewijzigd.


In onze omgeving kom je bij ieder trainingsrondje wel een molen tegen.
 We slaan de armen in elkaar om samen zo veel mogelijk geld in te zamelen!


Help je mee!
Doneren kan door op het spaarvarken te klikken. Bij de gegevens graag ons teamnummer invullen.
Of breng een taart naar onze actie op vrijdag 12 september. We kunnen er nog veel gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...